Workshop

20 nov 12:30 - 13:50
80 min
In questo intervento vedremo tutto quello che possiamo comprendere dai log del server al fine di aiutare Google a comprendere meglio il nostro sito. La lettura dei log sarà fatta tramite dei software che ci consentiranno di visualizzare i dati in modo semplice, ma soprattutto sarà in real time. Come sappiamo su Search Console di Google i dati non solo sono limitati, ma si aggiornano dopo 3-4 giorni. La lettura dei log in tempo reale è una delle attività più importanti quando abbiamo interesse nel capire cosa vedono i motori di ricerca nel nostro sito.
20 nov 15:20 - 16:40
80 min
I segreti di come usare Adwords si nascondono nelle pieghe del sistema. Vedrai come piegarlo a tuo vantaggio per fare campagne nel 2016, passo dopo passo.
20 nov 16:40 - 18:00
80 min
La SEO è sempre più legata all'uso che gli utenti fanno dei contenuti: le pagine vengono fruite correttamente? Vengono linkate? Come contribuiscono agli obiettivi di business? Cerchiamo, strumenti alla mano, di ottenere rapidamente i numeri che ci servono e di capire come analizzarli al meglio dando a ciascun contenuto il suo compito nella strategia generale. Obiettivo: trarre il massimo da quanto è già stato scritto e far rendere di più quanto verrà scritto in futuro.
21 nov 10:40 - 12:00
80 min
Discover the steps, criteria, tips and tools to develop an international SEO strategy to grow your organic search presence in competitive international markets.
21 nov 12:30 - 13:50
80 min
Being a digital marketer requires extreme organisation whilst managing a wide range of tasks. My workshop will focus on how to best utilise online tools in order to manage your client or in-house projects in a more efficient and collaborative manner. As well as this, I’ll share tools and tips to improve your own businesses’ productivity that will produce better quality work within shorter timescales.
21 nov 15:20 - 16:40
80 min
In this workshop Barry Adams will explain a range of SEO aspects that apply specifically to e-Commerce websites, such as managing crawl budget, optimising index levels, site architecture, on-page SEO and structured data, faceted navigation, and link building for e-Commerce.
21 nov 16:40 - 18:00
80 min
What is the current status quo of the Semantic Web as first mentioned by Tim Berners Lee in 2001?

Not only 10 blue links can drive you traffic anymore, Google has added many so called Knowlegde cards and panels to answer the specific informational need of their users. Sounds complicated, but it isn’t. If you ask for information, Google will try to answer it within the result pages.

I'll share my research from a theoretical point of view through exploring patents and papers, and actual testing cases in the live indices of Google. Getting your site listed as the source of an Answer Card can result in an increase of CTR as much as 16%. How to get listed? Come join my session and I'll shine some light on the factors that come into play when optimizing for Google's Knowledge graph.